7. Instruction
서론에는 서론의 길이와 스타일에 상관없이 꼭 들어가야 할 것이 3가지 있다.
* Generalisation : 주어진 토픽에 대한 일반화. 일반적인 것에서 시작해서 구체적인 것으로 진행되는 방식은 본
문이나 서론이나 동일하다. 일반화의 쉬운 방법은 문제에 언급된 토픽의 범위를 넓혀 나가는 것이다.
learning a foreign language < learning languages < learning at school < education
Generalisation 예시
There are many topics which provoke discussion at the present time, and one such issue is learning a new language.
Stories concerning learning at school are so common these days that they have an effect on most people's lives.
It is undeniable that learning a new language regardless age is an enormously rewarding experience on our daily life.
Learning is a much disccussed topic these days, particularly in regard to any possible future progress in
this area.
* Paraphrasing : 주어진 주제 문장에 대한 변형. 이 문장 하나로 글 쓴 사람의 영어 실력을 짐작할 수 있을 정도로 중요한 역할을 한다. 키워드의 치환 뿐만아니라 문장의 구조에 변형을 주는 것 등 다양한 방법의 연습이 필요하며 평소 6. Vocabulary 단계를 꾸준이 연습하는 것이 도움이 된다.
Paraphrasing 예시
There are those who believe that earlier start of learning a foreign language will bring better and more opportunities to children.
Some educationists suggest that children who start learning a foreign language before their teenage years are more likely to benefit from it.
Growing number of academic institutes have language instruction in their elementary level programs convincing parents that the earlier children start, the more benefit they will take advantages in foreign language acquisition.
Traditionally, children have begun studying foreign languages at secondary school, but introducing them earlier is recommended by some educationalists.
* Opinion and guidance : 문제에 대한 글 쓰는 사람의 의견과 이 에세이가 어떻게 전개될 것인지에 대한 팁을 준다. 여기에 씌여지는 문장과 본문의 구성이 일치해야 Coherence and cohesion 가 살아난다. 반대로 이 부분과 본문의 구성이 달라지게 되면 글을 읽는 사람은 혼란스럽게 된다. 예를들어 이 부분에서 찬성 반대 모두 언급하는 글을 쓰고 본문에서는 찬성이나 반대 한 쪽만을 설명하는 구성을 가져가게 된다든지, 서론에서는 무조건 찬성으로 썼으나 본문에서 반대의 의견을 언급하거나 하면 글 전체의 Coherence and cohesion 가 떨어지게 된다.
Planning 단계에서 구상한 본문을 생각하면서 이 부분을 작성하도록 하자.
Opinion and guidance 예시
Primarily in this essay I will examine pros and cons of learning a foreign language at childhood. : 본문 구성은 찬성과 반대가 균형을 이룰 것임을 암시.
It is my personal contention that this view is incorrect however I do understand that some other people may not agree with this opinion : 글 쓴 사람의 의견과 이에 반하는 사람의 의견이 들어갈 것임을 암시.
Although I am aware that earlier language acquisition has many strengths, I disagree with the idea that primary school children should take foreign language courses. : 글 쓴 사람의 의견과 이에 반하는 사람의 의견이 들어갈 것임을 암시.
Personally, I believe that earlier start of foreign language study has more beneficial. : 글 쓴 사람의 의견만으로 구성될 것임을 암시.
8. Body
본문을 쓸 때 가장 중요한 것은 글의 진행 방법이다. 우리말과는 다르게 영어는 일반적인 것에서 구체적인 것으로 진행되는 것을 더 자연스럽게 받아들인다. 바꾸어 말하면 일반적인 것에서 구체적인 것으로 흘러가는 글의 구성이 점수를 더 받을 수 있다는 뜻이다. 해당 문단을 통해서 이야기 하고자 하는 것을 정리해서 일반화 시킬 수 있는 topic senctence 로 시작하는 것이 안전한 방법이다.
가급적 다양한 문장 구조를 쓰려고 노력하자. 40분안에 쓸 수 있는 에세이는 정말 짧은 글이다. 이런 짧은 글을 통해서 글을 쓰는 사람이 영어를 의사 소통의 수단으로써 얼만큰 잘 사용할 수 있는 지를 어필해야 하는 것이 라이팅 시험이다. 단문, 복문, 절, 구, 가정법, 분사 등등 다양한 문장들로 에세이를 쓰는 것을 연습하자.
본문 예시
It is true that there are some disadvantages to learning a foreign language at primary school age. The main problem is that young children need to study other subjects which can be considered as more important than a second language. The core subjects in most primary schools are the mother tongue language, mathematics and science, and it can be argued that lessons in a new language take valuable study time away from these key disciplines, as well as causing confusion in the young learners. In particular, some people might worry that lessons in the new language could delay the development of a child’s first language. - from ielts-simon.com
On the negative side, some pupils at primary school may get confused by learning both native language and foreign language. They may not sure whether some words are used properly in native language or second language and they may mix both two languages in their formal speaking and writing, which may result in criticism from other people. Consequently, they often cannot learn both languages well. Furthermore, learning a foreign language at such a small age may, to some extent, reduce their culture identity which is often related to language study. - from www.testbig.com
There are, however, some disadvantages. Primary school teachers are generalists, and may not have the necessary language skills themselves. If specialists have to be brought in to deliver these sessions, the flexibility referred to above is diminished. If primary language teaching is not standardised, secondary schools could be faced with a great variety of levels in different languages within their intake, resulting in a classroom experience which undoes the earlier gains. There is no advantage if enthusiastic primary pupils become demotivated as soon as they change schools. However, these issues can be addressed strategically within the policy adopted. - from Cambridge Ielts 9
Planning 에서 계획한 본문 작성 예시
To start with, it is true that there are some advantages to learn a foreign language at primary school age. First of all, learning a new language will positively affect a child's cognitive development which contributes to his or her academic success. Many researches have evidenced that students who have studied a foreign language attain higher scores than their monolingual peers on many standardised tests. This is because that aquisition of a new language can boost brain activities which are closely associated with concentration skills, logical thinking and problem solving as much as other activities do. In addition, children can attain native-like pronunciation better than later learners largely due to the less influence from the first language.
9. Conclusion
결론을 안 써도 된다는 의견도 있기는 하지만 가급적이면 한 줄의 짧은 결론이라도 쓰도록 하자. 결론은 본문의 요약이거나 서론의 반복의 의미로 보는 것이 좋다. 여기서 주의할 것은 본문에 언급되지 않은 새로운 아이디어를 쓰는 것은 Coherence and cohesion 가 떨어지게 만든다. 예를 들어 본문에서 초등학교 영어 교육의 장점과 단점을 쓰고 결론에서 중고등학교의 영어 교육을 언급한다거나, 초등학교 영어 교육의 효과를 높이는 방법 혹은 예상 가능한 문제점을 위한 해결책 등등 본문에서 없었던 이야기가 결론에서 갑자가 나오게 되면 글을 읽는 사람은 헷갈리게 된다. 또한 본문의 구성은 장점만을 언급하는 일방적인 의견이었지만 결론에 가서 단점을 언급하는 것도 안 좋은 결론의 예시이다.
서론에 나타난 글 쓴 사람의 의견과 일치해야 함은 당연한 것이다. 서론에서는 장점이 많을 것이라고 쓰고 결론에서는 단점도 무시하면 안된다, 장점만이 있는 것이 아니다, 단점을 해결하기 위해서는 정부가 노력해야 한다 등등 서론과 다른 의견이 나타나게 되면 이 또한 Coherence and cohesion 가 떨어지게 되고 감점으로 이어진다.
결론 예시
In conclusion, there are convincing arguments both for and against when is the best time for school students to start learning a foreign language. However, I believe that earlier beginning will bring more benefits than drawbacks. : 본문이 장점, 단점이 모두 언급되었을 경우.
For the reasons mentioned above, it seems to me that I believe that earlier beginning will bring more benefits than drawbacks. : 본문에서 장점만이 언급되었을 경우.
Anything which encourages language learning benefits society culturally and economically, and early exposure to language learning contributes to this. Young children's innate abilities should be harnessed to make these benefits more achievable.
According to the above analyses, the advantages of learning a second language at primary school outweigh its negative sides. Children are gifted with an outstanding language ability in their early years, so they should make optimal use of their talents at the primary schools. Although, sometimes they may be confronted with confusions or difficulties in the process of learning, if guided well from teachers and parents, they can avoid adverse effects on themselves.
10. Proofreading
에세이를 완성한 후 다시 읽어 보면서 문법적 오류가 있는지를 확인해 보자. 실제 시험을 볼 때도 1~2분이 남은 상황이라면 한 줄의 문장을 더 쓰는 것 보다 이미 쓴 글에서 실수가 있는 지 확인 하는 것이 점수에는 더 도움이 된다. 실수는 누구나 하며 자기도 알지 못하는 일어나기 때문이다. 단수 복수 시제 스펠링 등 간단한 것들만 확인해 보아도 더 좋은 글 쓰기의 시작이 될 수 있다. 그리고 자신의 실수를 자신 스스로 찾아낼 줄 알아야 영작 실력이 향상이 된다. 실수를 줄이는 것은 점수를 올리는 가장 빠른 길이다.
본문에서 작성한 문단에 대한 proofreading
To start with, it is true that there are some advantages to learn a foreign language at primary school age. First of all, learning a new language will positively affect a child's cognitive development which contributes to his or her academic success. Many researches have evidenced that students who have studied a foreign language attain higher scores than their monolingual peers on many standardised tests. This is because that (that 불필요) aquisition(스펠링 acquisition) of a new language can boost brain activities which are closely associated with concentration skills, logical thinking and problem solving as much as other activities do. In addition, children can attain native-like pronunciation better than later learners largely due to the less influence from the first language.
11. Revise
실제 시험에서는 글을 다듬는 과정까지 하기에는 시간이 부족하다. 하지만 연습할 때는 반드시 이 과정을 거치면서 자신의 글이 더 좋은 글이 될 수 있도록 노력해야 글 쓰는 실력이 향상된다. 같은 말의 반복은 없는 지, 있다면 반복을 어떻게 피할 것인지에서부터 시작하여 아이디어의 배치는 적절했는 지, 불필요하게 길어진 문장은 없는지, 너무 비슷한 문장 구조만을 사용하고 있지는 않은 지, 의미 전달은 잘 되고 있는 지 등등 남이 쓴 글이라고 생각하면서 객관적인 시각으로 바라보면서 조금이라도 더 좋은 글이 될 수 있도록 노력해야 한다.
본문에서 작성한 문단에 대한 Revise
To begin(start 의 반복으로 인한 단어 교체) with, there are some persuasive arguments in favour of earlier start of foreign language study.(본문2에서 반론을 위해 문장 구조 수정) Firstly(단어 교체), learning a new language will positively affect a child's cognitive development which contributes to his or her academic achievement(단어 교체). Many researches have evidenced that students who have studied a foreign language often attain higher scores than their monolingual peers on many standardised tests. This is because the process of second language acquisition(외국어 공부 장점으로 표현하기 위해 수정) can boost brain functions(뒤에 activities 가 다시 나와 단어 교체) closely associated with concentration skills, logical thinking and problem solving as much as other activities do. Moreover(단어 교체), children can develop(앞 문장에서 attain 이 나와 단어 교체) native-like pronunciation better than later learners largely due to the less influence from the first language.
12. Corrections
자격을 갖춘 이에게 첨삭을 받는 것이 가장 좋으며 그렇지 못한 경우에는 스터디 그룹이라도 참여해서 남에게 자신의 글을 읽어 보게 하고 그에 대한 의견을 들어봐야 한다. 자신에게는 보이지 않는 실수가 남에게는 보일 수 있기 때문이다. 이 과정을 거치지 않는다면 발전 속도가 굉장이 더디다.
13. 마치면서
시험 볼 때 위 모든 과정을 할 수는 없다. 그래도 반드시 필요하다고 생각하는 과정은 다음과 같다.
글 쓰기 전 단계
2. 문제의 분석
3. Brain Storming
5. Planning
글 쓰는 단계
7. Instruction
8. Body
9. Conclusion
글 쓴 후 단계
10. Proofreading
위 과정들에 대한 시험 볼 때 이상적인 시간 분배는 다음과 같다.
2. 문제의 분석 + 3. Brain Storming + 5. Planning : 10분
8. Body : 20분
7. Instruction + 9. Conclusion : 5분
10. Proofreading : 5분
에세이 하나 쓰는데 위 모든 과정을 반드시 지켜야 할 필요는 없지만 연습할 때 그냥 하나 써 본다는 생각보다는 조금이라도 더 좋은 글을 쓰기 위해 노력하는 것만큼은 정말 도움이 된다고 조언을 하고 싶다.
라이팅은 많은 사람들이 어려움을 겪고 있는 과목이다. 그 이유는 사람들이 생각하는 것보다는 발전 속도가 느리기때문이다. 그러니 너무 조급하게 느끼면서 스트레스는 받을 필요는 없다고 말하고 싶다. 대신 꾸준히 하면 반드시 원하는 결과를 얻을 수 있다고 말해주고 싶다.
댓글 없음:
댓글 쓰기